Форум » Игры » Новости о Warhammer » Ответить

Новости о Warhammer

Chaplain: Выкладываем сюда: Слухи о грядущем кодексе ИГ 5-й редакции: Army wide special rule: I think it’s called Platoon Drill or something like that. Basically, units from the same platoon may ignore intervening squads when shooting. So enemy units targeted in this way do not receive the 4+ save. Apparently this only works if the Platoon command squad is alive and within 12” of the rest of the platoon. I’ve been told that this is just one of the abilities guard Platoons may get, but only as long as the chain of command is intact (whatever that means). So loosing your HQ Command Squad may be a really bad thing. Doctrines are for sure gone (I think we all knew this), but have been replaced by more mutable platoons. Instead of Armoured fist squads you can buy Chimeras for a whole platoon. Or buy the whole platoon grav-chutes to give them deep strike, or drop the heavy weapons from squads and give the platoon Scout. Veteran squads become upgrades to platoons (i.e. they are not elites anymore). Apparently infantry platoons let you attach certain types of support vehicles to them(kinda like back in second edition). Things like sentinels, hellhounds and demolishers can be attached to platoons. They still take up a FOC spot, but become part of the platoon and so will benefit from the Platoon Drill rule. The Leman Russ can be bought as a squadron so you can get 3 for a single FOC. They can not be attached to platoons however. Sniper Squads can now infiltrate, get stealth, range finders and all models in the squad have sniper rifles (and BS 4!). Like the Land Raider, a new plastic sprue for the Leman Russ has been made that will allow plastic demolishers and a 3rd variant (my money is on the Exterminator). The Baneblade in NOT in the new codex. It just doesn’t work (i.e. overpowered)in games that are not Apocalypse in size. However Stormtrooper squads can now take Valkyries as transports. Both will be getting a plastic kit. Valkyries follow the rules for skimmers I’ve been told. Again, they want to keep flyers and super heavies out of ”normal games” but give people the ability to use them with all the special rules in Apocalypse and Planet-strike (if the ever get around to that.) This last one makes me wonder what’s they are doing, but apparently there is a new HQ in the book; Inquisitor and Retinue much like the elites from the current Daemon Hunters/Witch Hunters books. More info if I get it.

Ответов - 117, стр: 1 2 3 4 5 6 All

Тель Мо Хар: Фальстаф пишет: Чем лизарды не устраивают? Лизардмены - это ящеры, динозавры, птицетазовые, то есть Тау и Круты.

Chaplain: Тель Мо Хар пишет: Лизардмены а у них на службе стоят огнедышашие саламандры. Все, финиш. Не флуди в теме, если нечего сказать

Ork: Chaplain пишет: Не флуди в теме, если нечего сказать Это к тебе первому относится. Темный эльф рульную тему поднимает, не для средних умов. Итак, Тау - ящеры, Круты - тоже, Лизардмены - очевидно. Саламандры - земноводные. Дальше что? Я стопудово утверждаю, что круты срисованы с орков - чтобы было кем заткнуть отстутвсвие у Тау рукопашной пехоты. Ясно как день. Происхождение Тау из Лизарменов? Возможно, даже очень вероятно, что они родичи. У тех тоже ящеры-скинки были в рукопашных ближнего боя. Но меня больше откровения Бегемота пугают. Он что-то там раскопал про родство Тау и Ночных Эльфов. Нужно будет на него по этой теме поднажать, чтобы инфу выложил: что, где, как и почему?

Halberder: Ork пишет: Я стопудово утверждаю, что круты срисованы с орков у них нет н-и-ч-е-г-о общего

Ork: Halberder пишет: у них нет н-и-ч-е-г-о общего кроме общественой, социальной, бологической струтуры клановых обществ, военных обычаев, психологии, тактики, предпочитаемого вооружения...

Halberder: Ork пишет: кроме общественой, социальной, бологической струтуры клановых обществ, военных обычаев, психологии, тактики, предпочитаемого вооружения... а по подробнее? по всему этому крууты и орки отличаются кардинально, но куда уж мне.... кстати- Огненные Драконы, Саламандры тоже к лизардменам относятся?))))

Ork: Halberder пишет: кстати- Огненные Драконы, Саламандры тоже к лизардменам относятся?)))) чмтай бэк иил чспрашивай у умных орков вроде меня. Тогде ошибок не будет. Файр-драгоны - это подраздление крафтворлд эльдар, которое жжет всех их фузион ганов, то есть ружей , пуляющих шаровые молнии. Опасные, гады, ибо на конце ружей - еещ штык имееттся для ближнего боя. Саламандры - это хитро и сложно. Вархамер 40 00 - орден космодесанта, носящий на доспехе знак саламндры. Вооружены калашниками очень большого калибра. Ну, спринг за 500-550р. им в помощь. В вархмемере фентези батл - отдельная раса вооруженных саламандр, то есть земноводных. В варкрафте - раса водных нагов - почти то же самое. Орки же - очень рульная раса, живут семейными кланами, связанными родством и инбридингом генов. Воюют тоже кланами, используя сочетание ручного и стреляющее оружия. Круты - тоже самое. Но орки - большие (очень большие), силные и мускулистые, а круты - низкие, мускулистые и ловкие, почти как эльдары. Но тоже очнеь сильные в ближнем бою, ибо рубяти врагов косами, установленными на концах своих шут. А потом - пожирают трупы врагов для добывания нового генетического материала (как тираниды).

Chaplain: Imperial Armour Volume Six: The Siege of Vraks -Part 2 Our new Imperial Armour book continues the story of the bitter war to control the traitor world of Vraks. Trapped in brutal conflict, the once loyal population of this world have been led astray and plunged into the heretical worship of Chaos by the actions of the Apostate-Cardinal Xaphan, and now must face the wrath of the Imperium they once served. For ten years the bloody-meat grinder of Vraks has fed on death and both sides now look to break the vicious stalemate by bringing new forces to play. For the Imperium, the merciless regiments of the Death Korps of Krieg press their onslaught relentlessly, aided now by the mighty Red Scorpions Space Marines, while the colossal Titans of the Legio Astorum take to the field in the Imperium`s efforts to crush the traitors once and for all. But the heretics of Vraks are not alone, as like vultures to a rotting carcass the forces of Chaos are drawn to this war-torn world in ever increasing numbers, and for Vraks the worst horrors are yet to come. Imperial Armour Volume Six: The Siege of Vraks -Part 2 is a lavishly illustrated 208 page colour hardback, and you can see numerous preview page spreads Here. The book also comes with a A1 size, double-sided folded poster, which on one side features some fantastic Karl Kopinski artwork of the Death Korps` march to war, and on the other a tactical map showing the detail of the defence lines and siege works in the citadel war zone. The poster is also available separately, unfolded and shipped in a rigid poster tube. You can see the poster Here. Inside you`ll find: a plethora of background information, images and detail concerning the war on Vraks and the warring forces involved, as well as rules and scenarios for re-fighting the bloody battle for Vraks yourself in your own games of Warhammer 40,000, Warhammer 40,000 Apocalypse, Aeronautica Imperialis and Battlefleet Gothic. Inside you`ll find: The Death Korps of Krieg Engineer Squads, the Hades Breaching Drill, Macharius Vulcan Tank, Reaver Battle Titan, Space Marine Siege Dreadnought, Space Marine Chaplain Dreadnought, the Malcador Heavy Tank and its variants, and an updated entry for the Red Scorpions Space Marines. The Chaos Warhound Titan, Dreadclaw, Hell Talon, Hell Blade, Chaos Dreadnought. Chaos Rhino, Chaos Predator, Chaos Vindicator, Chaos Land Raider and a complete army list for the `Servants of Slaughter` a Vraksian renegade force given over to the worship of the Blood God Khorne. Imperial Armour Volume Six: The Siege of Vraks –Part 2 is available to pre-order now for release the week commencing the 22nd September, and the first 500 sold on our online store will also be signed by the author Warwick Kinrade. The Siege of Vraks -Part 2 poster is also available to pre order now for release the week commencing the 22nd September. We expect to copies of this book available at Games Day UK, and you can reserve a copy to pick up and purchase at the show. Games Day UK Games Workshop`s premiere event, Games Day UK will be taking place on the 14th of September, and it`s going to be a great event. Forge World will be attending in force as always, with a huge range of our stock available, and our whole studio team on hand, as well as displays and games and a whole host of new releases for you. We are now taking reservation orders for Games Day UK. You can place a reservation order with us either by giving us a ring or by emailing in to fwreservations@games-workshop.co.uk and clearly marking what event the reservation is intended for in the subject line. Demand for our models is always very high, so if you are after a particular item the best way to make sure you get it is to place a reservation order to pick up and pay for on the day. Look out for future newsletters and keep an eye on our Games Day UK Page which we`ll be updating regularly as the big day draws closer for more news and sneak-previews the new models we`ll have on sale. Tickets for Games Day are still available Here. Free Siege of Vraks Poster! While stocks last, every Forge World Imperial Armour hardback book sold at Games Day UK will come with a free copy of our new Siege of Vraks –Part 2 poster, this poster will be unfolded and supplied without a tube. This offer is also open to all books on Games Day UK reservation orders.

Chaplain: Early word is that Necrons may be slated for the Q2-09 40k release slot. There is another codex scheduled ahead of them but there is conflicting data on what it is (currently bouncing around between IG, Space Wolves, Dark Eldar). The info reported so far is: * Removal of the C'tan from the Codex as fieldable units (they are still in the fluff). * The C'tan are to be moved over to Apocalypse where they will make an appearance as much more powerful single figures (possibly with attendant new oversized Forgeworld minis). * The big new HQ replacement for them will be entirely new tiered-level Necron Lords. Read the Apocalypse Necron background page for insight into what may be coming, but there is talk of Bronze, Silver, Gold, possibly even Platinum Lords. Lords are said to have multiple special abilities and options, and certtain levels of Lords may re-arrange the Force Org chart for certain units, making different army builds possible. An example of an option was an advanced necrodermis, allowing the Lord to mimic his C,tan masters (and conveniently allow for the use of the existing C'Tan minis). * There will be Necron Lord named characters. * The rest of the army is described as getting a small number of new units, and having several existing units rearranged by Force Org category. * In general, the Necron army is desribed as being somewhat "buffed".

Halberder: Ork пишет: Файр-драгоны - это подраздление крафтворлд эльдар, которое жжет всех их фузион ганов, то есть ружей , пуляющих шаровые молнии. Опасные, гады, ибо на конце ружей - еещ штык имееттся для ближнего боя. Саламандры - это хитро и сложно. Вархамер 40 00 - орден космодесанта, носящий на доспехе знак саламндры ну слава Богу Ork пишет: Орки же - очень рульная раса, живут семейными кланами, связанными родством и инбридингом генов. Воюют тоже кланами, используя сочетание ручного и стреляющее оружия. Круты - тоже самое. Но орки - большие (очень большие), силные и мускулистые, а круты - низкие, мускулистые и ловкие, почти как эльдары. Но тоже очнеь сильные в ближнем бою, ибо рубяти врагов косами, установленными на концах своих шут. А потом - пожирают трупы врагов для добывания нового генетического материала (как тираниды). круты не размножаются спорами у крутов нет особого энергетического поля круты не собирают технику и оружие из мусора круты ведут свое происхождение от птиц круты едят круты не способны придумывать что либо новое круты как правило берут не числом а умением и вообще фраза "семейные кланы" к бесполым существам рожденным из спор звучит странно

Falstaff: Ork пишет: В варкрафте - раса водных нагов - почти то же самое. А вот и нихера, наги - наказанные эльфы, а к слаанам (точнее к скинкам) наиболее близкие существа это марлоки

Gomozebra: Halberder пишет: круты едят Орк забыл ключевое: круты едят трупы своих врагов, орки - тоже. Так что геноматериал внутри них - одинакового перемешивается: как у тиранидов.

Chaplain: Gomozebra пишет: круты едят трупы своих врагов, орки - тоже. Так что геноматериал внутри них - одинакового перемешивается: как у тиранидов Есть трупы не значит ассимировать генный материал. Круты ассимилируют его и эволюционируют, орки-нет

Зеленый и Ужастный : Усвоение генетического материала через желудок - в это только дебилоцетины могут поверить.

Кор Фаэрон: Вообще то у крутов так и есть...

morrond: Кор Фаэрон пишет: Вообще то у крутов так и есть... Ну, ин зе дарк, грим фьюча... (с) Кстати, а что с форумом? Лежит уже который день.

Кор Фаэрон: Ночью работал теперь нет...Писец наверное..

Mad_Rat: Cобственно, по сабжу, слухи - адский боян, появились, навверно, месяца три назад. Чего-нибудь новенького достали бы.

Chaplain: Дык, лень новые выкладывать

Арлекин: Кор Фаэрон пишет: Вообще то у крутов так и есть... Имено так возникли гигантские кнарлоки и круутоксы. Сходство схемы усвоения и дальнейшего использования генов по-крутовому, по-орочьи и по-тиранидски - несомненно. Есть даже сходство концептулаьное: сперва нас пугали нашествием орков (с их множеством не связанных родов-кланов), потом - крутами (с их такой же разрозненой и агрессивной клановой структурой), потом - тиранидами, которые тоже не с одной планеты происходят, а носят в себе призанки всех завоеванных ими планет (у каждого рода - свои). Но вот уже и тираниды - ни капельки не страшно. Отдельное спасибо, кстати, Бегемоту и его рассказикам.



полная версия страницы